יום שישי, 30 באוגוסט 2013

הצעה לאירוח בראש השנה - כנפיים בתפוח בדבש או כמה פשוט, ככה טעים!

ערב החג ממשמש ובא וגיליתי שאין לי בכלל זמן לכלום!!!
בדיוק בשבוע של החג (ובשבוע המקדים לו) כל אירועי השנה מתקבצים להם (הלו? איפה הייתם חברים יקרים עד הרגע הזה של השנה? נרדמתם ועכשיו קמתם לתחייה???).
האמת שאני סתם מתבכיינת בפולניות האופיינית לי (כמעט ולא, תרגעו!) בימים האלה של השנה, ימים של הכנות, ספירת מלאי (במקרה שלי לא רק של מה עשיתי השנה, אלא גם ספירת מלאי של ארון המטבח, סלסילת הירקות ורשימת הקניות) היא ארוכה ומורכבת, מלאה מפרטים בפרטים שונים שאסור לפספס.

עוד כמה ימים חג - ואין מה לעשות, בכדי להגיש אוכל טרי לשולחן אנחנו חייבים לעבוד קרוב מאוד לשעות ההגשה, מה שמקשה עלי להכין את רוב הארוחה בסופהשבוע הזה.
לכן, עלינו להכין רשימת קניות מסודרת ומדוקדקת (בכדי לא להיתקע ביום האחרון עם תורי ענק ומדפים ריקים ממוצרים), לתכנן את זמן הבישול והאפייה לפרטי פרטים ולקוות לזכות במקלחת נעימה עוד לפני שהאורחים נכנסים...

כמה מתכונים פשוטים שעושים רושם גדול יתאימו לארוחה מגוונת מסוג זה (אם אתם מבשלים לבד ואין לכם יותר מידי זמן, כמו רוב בני התמותה שאני מכירה הכוללות אותי בלי בושה).

היום אציע הצעה לכנפיים בתפוח בדבש, נימוחים, קרמליים שמתאימים מאוד לחג ועושים רושם אדיר! (ובעיקר 5 דקות הכנה + 35-40 דקות אפייה).

אז יאלה - אין לנו זמן, לעבודה!

כנפיים בתפוח בדבש 

מחממים תנור ל- 180 מעלות

מה קונים?

1 ק"ג כנפיים עוף טריים, נקיים מנוצות ושומנים מיותרים
1 ראש שום, מחולק לשיני שום עם הקליפה
1 כף שמן זית
1 לימון בשרני (סחוט ופרוס לפרוסות בעבי 1/2 ס"מ)
1 תפוח ירוק מסוג גראנד סמית
כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור טחון טרי
2 כפות דבש
 5-6 נענפי תימין
כפית אורגנו מיובש

ומה עושים?

מנקים את הכנפיים ומניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.
מעבירים לתבנית את שיני השום.
בוזקים מלח, פלפל שחור, אורגנו מיובש ועלים מ-2-3 ענפי תימין.
בוזקים את שמן הזית.
פורסים תפוח לשמיניות (מוציאים כמובן את הליבה) ומניחים בתבנית
פורסים לימון וסוחטים מחצי ממנו מיץ מעל הכנפיים (פורסים גם את החצי הסחוט).

מכסים בנייר אלומינים ומכניסים לתנור - לאחר כרבע שעה הוציאו את התבנית. בדקו (אולי צריכים נוזלים? תוסיפו שלוק של מים ותכניסו (כבר לא מכוסה) חזרה לתנור.




 אני רצה למשימה הבאה, לא בבכיינות אלא באהבה גדולה
ההכנה הזו לשנה החדשה שעוד מעט כבר כאן, לעיתים ממוטטת את העצבים אבל בסופו של יום אנחנו מבינים שרק בגלל שאנחנו כל כך רוצים - לפנק, לפנק ו... לפנק
תודה על האהבה הגדולה
שנה טובה חברים שלי!
שלכם, עדי :)





  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה